Алгоритм – це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розвʼязання поставленої задачі.
Кожен виконавець має свою систему команд. З цих команд можна скласти алгоритм. Алгоритм виконують у певному місці, яке називають середовищем виконання алгоритму.
Алгоритми можна виконувати не лише в реальних
середовищах, а й у віртуальних. Це можуть бути середовища різних програм, а
також спеціальні навчальні середовища виконання алгоритмів.
Якщо алгоритм призначено для виконання за допомогою компʼютера, його
записують спеціальною мовою, яка має бути йому «зрозумілою». Такий запис
називають програмою. Програми створюють для опрацювання інформаційних даних за
допомогою компʼютера. Кажуть, що виконавцем програм є компʼютер.
Компʼютерна програма – це алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання компʼютером.
Процес виконання програми на компʼютері деяким виконавцем, що
має свою систему команд, та результат можна переглянути в середовищі виконання алгоритму.
Компʼютерне середовище
виконання алгоритму – це спеціальна програма, яка дає змогу створювати і
виконувати алгоритми для обраних виконавців з визначеною системою команд на
компʼютері.
Таких програм може
бути безліч. Кожна з них створюється людьми з певною навчальною метою.
Прикладом такого компʼютерного середовища є програмне середовище Скретч (в
перекладі з англійської – подряпина).
Завантаження Скретч
здійснюється або з Головного меню, або з Робочого столу. Вікно, що
відкривається при цьому, має складові, подібні до вікон програм, які ми вже
вивчили: рядок заголовка, меню, кнопки управління вікном.
У цьому середовищі
виконавцем алгоритму є Рудий кіт (спрайт,
у перекладі з англійської світлячок або ельф). Для нього існує своя система
команд. З кожною командою повʼязана певна подія, яка відтворюється на сцені.
Програма, що
виконується в середовищі Скретч, складається з команд, які можна обрати в контейнері. Вони реалізують команди із
системи команд виконавця алгоритмів у середовищі, які обʼєднані в групи: руху, зміни вигляду, малювання,
відтворення звуку, керування тощо.
Команди алгоритмів можна умовно обʼєднати у блоки –
алгоритмічні структури. Якщо команди виконуються послідовно, кожна наступна
розпочинається після завершення попередньої і виконується тільки один раз, то
маємо алгоритмічну структуру слідування,
або лінійний алгоритм.
I. Домашнє завдання:
1. Опрацювати теоретичний матеріал.
2. Виконати завдання: Згадуючи літній
відпочинок, Петрик вирішив розповісти своїм однокласникам про те, як одного
разу на березі моря він побачив великого краба, який рухався вздовж берега. Щоб
продемонструвати цю подію, Петрик створив проект у середовищі Скретч. Запишіть
команди якої групи буде використовувати хлопчик.
Немає коментарів:
Дописати коментар