Для розв'язування деяких задач потрібно повторити одні
й ті ж самі дії кілька разів. Наприклад, для того щоб наповнити водою діжку
місткістю 80 л, маючи десятилітрове відро, потрібно виконувати 8 разів одні й
ті самі дії: набрати воду у відро, вилити воду в діжку. Отже, потрібно
використати алгоритмічну структуру повторення.
Повторення - це алгоритмічна структура, яка
використовується для багаторазового виконання набору команд.
Алгоритм, у якому деякі команди повторюються,
називають циклічним алгоритмом.
У циклічному алгоритмі передбачається багаторазове
виконання одного й того самого набору команд. Вираз "багаторазове
виконання" означає, що команди будуть виконуватися скінченну кількість
разів.
Герой твору Марка Твена Том Сойєр мав фарбувати
огорожу за циклічним алгоритмом: одну й ту саму команду - фарбувати стовпчик
огорожі - слід повторювати, доки всю огорожу не буде пофарбовано.
А щоб вивчити строфу вірша напам'ять, спочатку її
читають, а тоді пробують розповісти по пам'яті. Якщо це не вдається, то
продовжують читати знову - тобто повторюють цю дію кілька разів.
Кількість повторів може бути різною, але скінченною:
кількість повторів при фарбуванні огорожі залежить від кількості стовпчиків, а
кількість повторів при вивченні вірша залежить від здібностей до
запам'ятовування конкретної людини. Тому в циклічних алгоритмах розрізняють
алгоритмічні конструкції з визначеною та невідомою кількістю повторень.
Наприклад, в алгоритмі побудови квадрата відомо
скільки разів потрібно повторювати дії "намалювати сторону",
"повернути за годинниковою стрілкою на 90 градусів". А в алгоритмі
забивання цвяха в дошку невідомо скільки разів буде виконуватись дія
"ударити молотком по головці цвяха".
У випадку, коли в алгоритмі кількість повторів
зазделегідь не відома, у середовищі Скретч використовують команду Завжди.
Щоб
зупинити виконання команд, які розміщені в тілі такого циклу, користувачу слід
натиснути кнопку Зупинити вікна середовища Скретч.
Домашнє завдання:
1.
Опрацювати теоретичний матеріал.
2. Виконати завдання: створити проект, у якому
виконавець малює квадрат і прямокутник, розташований у квадраті.
Немає коментарів:
Дописати коментар