неділю, 18 грудня 2016 р.

Операції над групами об'єктів: виділення, копіювання, переміщення (урок у 6 класі)

Урок №11
Тема уроку: Операції над групами об’єктів: виділення, копіювання, переміщення.
Мета уроку: ознайомити учнів з  порядком виконання операцій над групою об’єктів файлової системи; удосконалювати практичні навички роботи з групою  об’єктів (виділення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення об’єктів); активізувати пізнавальну активність учнів; сприяти розвитку логічного мислення; формувати вміння узагальнювати, міркувати; виховувати відповідальність, самостійність.


Хід уроку
             I.            Організаційний момент

          II.    


 Перевірка домашнього завдання
1.     Графічний диктант: погоджуєтеся - трикутник, не погоджуєтеся - коло.
1.     Створювати можна лише папки. (Ні)
2.     Перейменувати можна лише ярлик. (Ні)
3.     Копіювати можна файли, папки, ярлики. (Так)
4.     Переміщувати можна диски. (Ні)
5.     Для локального диску можна змінити імʼя. (Так)
6.     Ярлик можна створювати для файлу. (Ні)
7.    Для роботи з обʼєктами файлової системи можна використовувати комбінації клавіш. (Так)
8.   Для роботи з обʼєктами файлової системи використовують головне меню. (Ні)
9.     Повний шлях до файлу починається з імені диску. (Так)
10.   У файлу, який не можна відкрити жодною програмою, змінене розширення. (Так).
Для перевірки диктанту обміняйтеся зошитами зі своїми сусідами.





 


2.      Вкажіть повні імена файлів з вправи, яку виконували вдома:

  • ·   Локальний диск D:\Навчальні матеріали\Іноземна мова\Англійська мова\країнознавство.txt;
  •        Локальний диск D:\Навчальні матеріали\Іноземна мова\Англійська мова\самостійні роботи.txt;
  •        Локальний диск D:\Навчальні матеріали\Іноземна мова\Німецька мова\Інформаційні матеріали\Ілюстрації\схема.bmp

      III.            Мотивація навчальної діяльності
А зараз я хочу запросити вас у  королівство Компʼютерленд, в якому всі сімейства, а саме лорда Системблока, сеньйора Монітора, графа Принтера, фрау Консоль та міс Маус, підкоряються королеві ОСWindows і жоден з них немає права без її дозволу щось виконувати.
Королева живе у своєму палаці Systemдиск і ніколи не зʼявляється перед жителями королівства.
Щомиті до королівства звідусіль навідуються гості зі своїми проблемами, вирішувати які допомагають тільки помічники королеви.
У королеви є дві дочки місіс  FAT32 і міс NewTFS, яких також ніхто ніколи не бачив, але без яких не було б порядку серед  підлеглих.
Місіс FAT32 старша із сестер, вже практично пенсійного віку і майже не бере участі у витівках інших жителів королівства. Її ж молодша сестра – майстриня на всі руки: любить покепкувати над своїми підлеглими: то збільшить їх кількість, то зменшить, то перемістить їх в незнайоме місце. І у всьому їй допомагають таємний Контекстмен і хитрюща міс Маус. Міс Маус має неабиякий вплив на Контекстмена: її права лапка керує ним як захоче. А ліва лапка у їхніх таємних справах участі ніколи не бере.
Підлеглі міс NewTFS настільки втомилися від витівок міс Маус, що попросили допомоги у фрау Консоль, яка для їх захисту вислала конклави Ctrl i Shift
У цій казці є продовження, яке ви почуєте, коли розгадаєте таємниці всіх персонажів.
Отже,
Ø Про яке королівство розповідалося у казці?
Ø Хто така королева ОСWindows?
Ø Про яких дочок королеви ви дізналися?
Ø Що це за таємний Контекстмен?
Ø Чому лише права лапка міс Маус бере участь у витівках?
Ø Які ж витівки здійснювала міс Маус над підлеглими?
Ø Хто така фрау Консоль?
Ø І що це за конклави  Ctrl i Shift?

Молодці, ви розгадали всіх персонажів моєї казки. Тому зараз ви почуєте її продовження, але вже не з казковими героями, а з реальними діями над об’єктами файлової системи. На попередніх уроках ми з вами вчилися виконувати опцїї лише над певним обʼєктом, а сьогодні – наше завдання полягатиме в тому, щоб навчитися працювати з декількома обʼєктами одночасно.

      IV.            Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Тема нашого уроку: Операції над групами обʼєктів: виділення, копіювання, переміщення.

          V.            Сприйняття нового матеріалу
Саме клавіші Ctrl i Shift допоможуть нам справитися із завданням: робота з групою об’єктів.
Для роботи з групою об’єктів потрібно спочатку їх виділити. Залежно від того, як розміщені в папці потрібні об’єкти, ми і використовуємо або клавішу Ctrl або клавішу Shift.
Якщо об’єкти знаходяться довільно в папці, то для їх виділення потрібно використовувати клавішу Ctrl (показую як це робиться): виділити перший з потрібних файлів, затиснути клавішу Ctrl, виділити наступний, і т.д., поки всі потрібні файли не будуть виділеними.
Якщо об’єкти знаходяться в списку поспіль, тобто поруч, то для їх виділення використовують клавішу Shift (показую як це робиться) : виділити перший файл, затиснути клавішу Shift, виділити останній файл.
Для виділення всіх обʼєктів у папці використовують комбінацію клавіш Ctrl+A.

      VI.            Усвідомлення вивченого матеріалу
1.                Робота з комп’ютером: учні виконують завдання, користуючись Путівником учня:
1)  Створіть папки Документи, Зображення, Музика, Таблиці, Презентації.
2) Пригадайте типи файлів за їх піктограмами.
3) Скопіюйте у кожну папку лише ті файли, які містять інформацію відповідно назві папки.
4) Увага: виділення файлів у папці здійснювати за допомогою клавіші Ctrl (при довільному розміщенні об’єктів), або Shift (для об’єктів, які розміщені в списку поспіль).
5) Перевір себе: у кожній папці має бути по 10 файлів.
6) Перейменуй групи файлів у папках відповідно до назви папки.
7) У папці Урок №11 видаліть всі файли однією групою.
8) Перевір себе: у папці Урок №11 має бути лише 5 папок, в кожній папці по 10 файлів.

Для перевірки цього завдання кожен учень заходить в папку учня, який сидить від нього праворуч, і за допомогою підказки зі слайдів оцінює завдання.

2.                Робота з підручником: прочитати «Найголовніше в цьому пункті»  (стор.72)

   VII.            Фізкультхвилинка
Працювали з монітором,
Тому виконаємо вправи для покращення зору:
Оченятами вправо, вліво поводили,
На секундочку закрили.
Відпочили наші очі – до роботи знов охочі.
Пальці наші теж втомились,
Бо із мишкою трудились.
А щоб далі працювати
Треба пальчики розм’яти:
П’ять, чотири, три і два –
Працювати вже пора.

VIII.            Підсумок уроку
1.     Учні працюють з інтерактивними тестами для 6 класу: Розділ 2_Тест 10.
2.     Оцінювання.
3.     Що нового ви дізналися на уроці?
4.     Що найбільше сподобалося?
5.     Чи є для вас корисною інформація, яку ви отримали на уроці?

      IX.     Домашнє завдання: 
1. опрацювати §2.4;
2. виконати завдання 1 (стор.73) письмово.

Немає коментарів:

Дописати коментар